Wednesday, January 16, 2013

Speaking : Arts and Entertainment

tambourin
I`m coming, your English teacher. Have conversation time...!! We have studied Unit 5 : Trips, seru kan? Mr yakin kalian sudah mengunjungi the amusement park di daerah kalian masing-masing. Jika di unit 5, ke-4 teman kita sudah mengunjungi tempat hiburan (the amusement park). Right, to the point aja my beloved students pada Unit 6 kali ini kita akan menyimak sebuah percakapan antara Tom, Felipe, Hannah, Maria, and Flo yang membicarakan tentang pengalaman menonton sebuah film. Let`s listen and pay attention this conversation together...!!!
What is Shadow in the House?
Felipe : "Hi, Maria!"
Maria   : "Hi guys! I just saw Shadow in the House by myself. It`s a scary thriller, but I had a great time!"
-------- : "There was something in the house. It wrote letters on the window."
-------- : "... and it made terrible noises ... "
Tom      : "Aaaah...!"
Felipe   : "Flo, we didn`t see you!"
Flo        : "Sorry, Maria!."
Reff : Our Discovery Island Book, page 72

OK, that is our conversation in Unit 6. As usual to improve your speaking more fluently, please open and memorize some words in Vocabulary : Arts & Entertainment. Jangan lupa pula tingkatkan kemampuan membaca kalian by Reading : Diary of Wimpy Kid. That`s enough for to day see you...

Anda sedang membaca artikel tentang Speaking : Arts and Entertainment dan anda bisa menemukan artikel Speaking : Arts and Entertainment ini dengan url http://e-spesies.blogspot.com/2013/01/speaking-arts-and-entertainment.html, anda boleh menyebar luaskannya atau mengcopy paste-nya jika artikel Speaking : Arts and Entertainment ini sangat bermanfaat bagi teman-teman anda, namun jangan lupa untuk meletakkan link Speaking : Arts and Entertainment sumbernya.

Related Posts :

Terima kasih telah berkunjung di blog Kang Guru. Silahkan tinggalkan komentar anda di kotak komentar dan klik suka atau share artikel ini di Facebook, Twitter, maupun Google+1.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...