Friday, August 24, 2012

Speaking : Wildlife Park

snake,ular,long
Hi...Hi... Welcome back again in English time. Of course, still with me Mr Nashrudin. Speaking for Unit 1 : Adventure Camp has passed. We`re going to the second unit, that is "Wildlife Park". Huuuu... Takut..!!! Don`t worry and don`t be afraid, though kita dalam bab ini kita akan membahas terkait Wild Animal alias binatang liar. Right, langsung saja kita simak bersama percakapan kelima teman kita; Hannah, Maria, Flo, Felipe, and Tom in the Wildlife Park, the Zoo. Listen the MP3 then speak together...!!!
Hannah : "What did you learn today?".
Felipe   : "We were with the cheetahs. They were really fast!"
Tom      : "Cheetahs are the fastest animals on earth."
Maria   : "I was with snakes. They were really long. On of them is the longest type of snake in the world!."
Flo       : "I was with  the elephant."
Felipe  : "Cool! How big was it?"
Flo       : "Really big, and heavy ... it`s 3,000 kilograms! And it was really naughty!"
 Reff : Our Discovery Island Book, page : 24
 
Itu tadi beberapa pengalaman kelima teman kita yang telah mengunjungi kebun binatang. Mereka menceritakan ciri-ciri binatang yang mereka temui; fast, the fastest, long, the longest, big, and heavy. Karena pada Unit 2 ini kita juga akan membahas tentang Comparative Sentence. Right, itu tadi percakapan speaking pada bab kita kali ini. Untuk kosa kata baunya bisa kalian pelajari di Vocabulary : Wildlife Animal. That`s all for today than you very much, see you again in the next Speaking. Bye..Bye...

Anda sedang membaca artikel tentang Speaking : Wildlife Park dan anda bisa menemukan artikel Speaking : Wildlife Park ini dengan url http://e-spesies.blogspot.com/2012/08/speaking-wildlife-park.html, anda boleh menyebar luaskannya atau mengcopy paste-nya jika artikel Speaking : Wildlife Park ini sangat bermanfaat bagi teman-teman anda, namun jangan lupa untuk meletakkan link Speaking : Wildlife Park sumbernya.

Related Posts :

Terima kasih telah berkunjung di blog Kang Guru. Silahkan tinggalkan komentar anda di kotak komentar dan klik suka atau share artikel ini di Facebook, Twitter, maupun Google+1.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...