Wednesday, March 27, 2013

Speaking : The Environment

What are we doing to our planet? That`s the question asking to us. Kenapa di meeting bab terakhir kita ini, Mr kasih kalian pertanyaan seperti itu? Yaps, because we`re going to talk about how to save our environment. It`s different dengan unit 7 kemarin, dimana Felipe and Maria sedang asyik ngobrol sembari menikmati keindahan luar angkasa (Space). Namun in this time, kita akan menyimak sebuah percakapan (Speaking) ke 4 anak remaja yang membicarakan tentang usaha mereka guna mengurangi pengaruh efek rumah kaca alias Global Warming after have a camping. Let`s listen and practice together...!!! 


Why is Flo Sad?
Flo        : "It`s the last day of camp fire. I`m sad."
Hannah : "Come on! Let`s clean up!"
--------  : "What are you going to do?
Maria   : "I`m going to collect the garbage."
Flo       : "And I`m going to help Maria."
Felipe  : "I`m going to turn off the lights in the kitchen. Then, I`m going to help Tom."
Tom      : "Yes, I`m going to recycle the bottles."
Felipe  : "Are you going to help, Hannah?"
Hannah : "Well, you all busy ... I`m going to watch."
Reff : Our Discovery Island Book, page 96

That`s the last our conversation for this year. Untuk kosakata barunya bisa kalian pelajari di Vocabulay : The Environment. See you... And bye...!!!
 
Anda sedang membaca artikel tentang Speaking : The Environment dan anda bisa menemukan artikel Speaking : The Environment ini dengan url http://e-spesies.blogspot.com/2013/03/speaking-environment.html, anda boleh menyebar luaskannya atau mengcopy paste-nya jika artikel Speaking : The Environment ini sangat bermanfaat bagi teman-teman anda, namun jangan lupa untuk meletakkan link Speaking : The Environment sumbernya.

Related Posts :

Terima kasih telah berkunjung di blog Kang Guru. Silahkan tinggalkan komentar anda di kotak komentar dan klik suka atau share artikel ini di Facebook, Twitter, maupun Google+1.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...